Slušajte uživo:

Online radio UM

Gledajte uživo:

Radio u bojama

Slušajte uživo:

Radio Otvorena Mreža

BoX i Genetic Groove Guru u Re&Do baru – Sarajevo u Zagrebu

04. 11. 2019 - 15:16
|
|
by udrimuski.ba/ravnododna.com
|
foto: ravnododna.com

Dogodi se tako da s vremena na vrijeme dođe netko poput svestranog glazbenika Berina Tuzlića i njegovog projekta Drumelody, ili pak mladih hip-hop snaga Helem Nejse (koje ćemo vjerojatno gledati i slušati češće obzirom da su potpisali ugovor s Croatia Recordsom). Ukratko, poanta je da već godinama najbolje veze održavaju hrvatska i srpska scena, dok su, za razliku od samo desetljeća prije, scene Bosne i Hercegovine kao i Slovenije izgubile prilično prostora za koncertno predstavljanje konkretno u Zagrebu.

Za Ravno do dna piše: Zoran Stajčić

Cinici bi rekli da se tamo ionako konkretno ništa ne događa, što je dakako daleko od istine. Ne može glazba krepat na ovim prostorima tek tako. Opstajale su scene i razvijale se u daleko groznijim uvjetima, ako samo bacimo pogled u devedesete. Stoga ono što mi je konkretno poremetilo plan u subotu da odem na koncert Sanje Šiljković alias SUN U koja je, kako čujem priredila genijalan nastupni show u Pogonu Jedinstvo, bila je štura obavijest da se u Re&Do baru na Britancu predstavlja nova sarajevska scena. Eto, umjesto u nekim očekivanim koncertnim prostorima za takav potez se odlučio bar opskurnog svjetla na maloj pozornici i ne baš reprezentativog razglasa za live svirke, jer je prostor mali pa se ni bubanj ne ozvučuje. A valjda sam se i ja zaželio ‘nakon sto godina’ uvjeriti kako izgledaju one tzv. nulte točke za bendove, one gdje se isprepliću tek započeti autorski projekti s ‘cover vikendašima’.

Po prvi put su se tako u subotu predstavila dva sarajevska sastava; Genetic Groove Guru i BoX. Genetic Groove Guru je funk trio iskusnih instrumentalista, no ‘raspeti’ su unutar onog starog ‘prokletstva’ u kojem kad znaš sve svirati, onda to i radiš, pa su pola repertoara bile obrade, a pola autorske pjesme, a u takvom omjeru uvijek deblji kraj izvuku autorske pjesme. To je samo učvrstilo moje staro mišljenje da je bolje ‘podvalit’ cijelog autorskog sebe, pa kud puklo da puklo, nego između poznatih obrada probat progurat autorske pjesme. Fućkaš što od tebe traži tamo neki gazda bara (ako uopće išta traži). Odavno više nema pola-pola bendova. Ili si autorski ili sviraš obrade. Kafići su idealni i za jedno i za drugo. Uglavnom ionako rijetko tko od klijentele sluša. Došli su na svoju čašicu razgovora i glazbu s pozornice ne doživljavaju primarnom, već kao dio inventara.

Tako stvari stoje. Prisjetih se u subotu. Predugo idem na mjesta gdje ljudi primarno dolaze zbog glazbe. Sve ovo ostalo je pakao za glazbenike, pa kad je tako; ili uzmite pare za gažu, ili svirajte svoje. U tom smislu elektro dvojac BoX je bio svoj od glave do pete, počevši od čudnih plavih sakoa s blesavo preširokim ramenima a la David Byrne iz vremena Talking Headsa. Bizarno-šarmantno na neki svoj uvrnuti način, jer kad imaš show, onda ga imaj do kraja. Dakako i u zvučnom smislu su bili dominantni spram prethodnika jer je ritam išao s razglasa, time glasnije i kompaktnije. Pjevač Mirza Golo se uz to igrao različitim efektima i modulatorima glasa pa je i tu bilo solidnih i zanimljivih zvučno-psihotičnih momenata koji su po svoj prilici pripadali nekom klupskom ambijentu elektro-plesnjaka, a ne bara sa stolovima i stolcima, a kasnijim preslušavanjem BoXa na Soundcloudu je ta tvrdnja dodatno potvrđena. A nije li to i poanta glazbe, da vas odvede u neki drugi ambijent? Uglavnom, Box zaslužuje čuti ga i vidjeti upravo u nekom takvom okruženju.



Zadnje dodane

Preporučujemo

Mektić za tešku migrantsku krizu krivi Dodika

Član Predsjedništva Bosne i Hercegovine planski opstruira realizaciju bilo kakvih predloženih mjera jer tako želi srušiti Bosnu i Hercegovinu kao državu, kaže državni ministar sigurnosti