Slušajte uživo:

Online radio UM

Gledajte uživo:

Radio u bojama

Slušajte uživo:

Radio Otvorena Mreža

UDRI MUŠKI: Obrazovni sistem u Bosni i Hercegovini

02. 02. 2016 - 08:55
|
|
by udrimuski.ba
|
foto: udrimuski.ba

Problemi sa kojima se suočavamo kao društvo, između ostalog, rezultat su i nekvalitetnog obrazovnog sistema koji je u mnogim segmentima površan i nedovoljno fokusiran na odgojni segment. Dosadašnje reforme nisu donijele kvalitetna rješenja, zbog čega nažalost najviše ispaštaju djeca. Obrazovni sistem u Bosni i Hercegovini od rata se suočava sa velikim problemima. To je naročito izraženo u Federaciji BiH gdje je potpuna nadležnost ove oblasti data kantonima.

Fenomen "dvije škole pod jednim krovom", nedovoljan broj stručnog osoblja, nedostatak jedinstvene baze podataka, različita zakonska regulativa - samo se neke od činjenica koje ukazuju da u obrazovnom sistemu u Federaciji Bosne i Hercegovine ne funkcioniše sve kako treba.

Nakon samoubistva četrnaestogodišnjaka u Sarajevu i sumnji da je od vršnjaka zlostavljan u školi otvoreno je i pitanje ko i na kakav način nadzire rad obrazovnih ustanova u ovom bosanskohercegovačkom entitetu.

Rascjepkan sistem obrazovanja u BiH prouzrokovao je veliki broj problema koji se iz dana u dan multuipliciraju, smatraju stručnjaci. Oblast obrazovanja je u potpunosti u nadležnosti kantona.

Apsurdna je činjenica da kantoni, iako nisu istih kapaciteta od materijalnih preko ljudskih, raspolažu i jednako upravljaju istim nadležnostima.

Federacija BiH ima tek koordinirajuću ulogu koju kako je praksa pokazala svi kantonalni ministri obrazovanja jednako ne poštuju. Tako se već godinama dešava da na zajedničke sastanke, uključujući i posljednji posvećen vršnjačkom nasilju ne dolaze predstavnici nekoliko kantona.

udrimuskidamirmarjanovic



Zadnje dodane

Preporučujemo

Profesor Radiša Antić: „Zlo ne postoji kao imenica i nema ontološku vrijednost“

Antić: „Smisao života je sreća. Cilj ljudskog života je sreća. Depresija je bolest savremenog svijeta, od koje obolijevaju i djeca i tinejdžeri.Svijest mora postati samoreflektivna. Jedina smo inteligencija za koju znamo koja postavlja pitanja univerzuma. Kada bismo mogli doći do smisla, a samo ga Bog može dati, to može dobrim dijelom riješiti probleme sa kojima se suočavamo.“