Slušajte uživo:

Gledajte uživo:

Radio u bojama

Slušajte uživo:

Radio Otvorena Mreža

Naučnici tvrde: Ljudi koji umiru potpuno su svjesni trenutka svoje smrti

03. 04. 2018 - 13:02
|
by udrimuski.ba / avaz
|
foto: ilustracija

Elektromagnetska aktivnost koju naučnici nazivaju i 'širenje depresije' javlja se u ljudskom mozgu u posljednjim trenucima života.

To je otkrilo znanstveno istraživanje objavljeno u časopisu 'Annals of Neurology'.

Stručnjaci neurolozi, istraživali su mozak umirućih pacijenata promatrajući snažnu aktivnost koja se pojavila u njihovim mozgovima i prethodila je konačnom gašenju većine vitalnih organa.

Ovo otkriće sugeriše na mogućnost da je svijest prisutna i dosta vremena nakon što tijelo umirućeg više ne daje znakove života, te da se ta svjesnost može zadržati čak i pet minuta prije no što se isključi i ljudski najsloženiji organ - mozak.

Tim neurologa neprekidno su nadgledali signale u mozgu devetoro umirućih ljudi. Svaki pacijent, od onog u Berlinu do onog u Sinsinatiju, zadobio je fatalne povrede mozga i nije ih se oživljavalo.

Naučnici su uvjereni da kad bi se umirućima implantirale elektrode u mozak, mogli bi otkriti sam mehanizam i tačan tajming događanja u samom mozgu, tokom procesa umiranja.

Otkrili su da čak pet minuta nakon prestanka otkucaja srca, njegove moždane stanice, odnosno neuroni, mogu i dalje funkcionirati.

Ali upravo 'širenje depresije' označava trenutak kad se neuroni počinju gasiti prije no što nastupi sama smrt.

- Nakon što krv prestane cirkulirati tijelom, širenje depolarizacije označava gubitak pohrajene elektrohemijske energije u moždanim stanicama i nastupaju štetni procesi koji vjerovatno vode do smrti, napisao je u naučnom magazinu dr. Jens Drajer (Dreier) s Medicinskog fakulteta u Berlinu.

- Važno je da je obnovljiva ukoliko se može vratiti protok krvi, kaže Drajer. Stanice umiru tek kad krv prestane teći krvožilnim sistemom jer tako moždane ćelije ostaju bez kisika koji im služi kao gorivo za rad.

Zato, kad se zaustavi krvotok, moždane stanice još rade na rezervama prije no što se kompletno isključe. Koliko to točno može trajati je još uvijek predmet rasprava.

Zadnje dodane