Slušajte uživo:

Gledajte uživo:

Radio u bojama

Slušajte uživo:

Radio Otvorena Mreža

Odnos prema vanzemaljcima - od oduševljenja do straha

19. 02. 2018 - 12:25
|
by udrimuski.ba/N1
|
foto: Pixabay / Ilustracija

Ljudi bi pozitivno ragovali na vijest da je otkriven vanzemaljski život, ali ne bi bili srećni da se vanzemaljski svemirski brodovi pojave nad Zemljom.

Istraživači državnog univerziteta u Arizoni analizirali su u studiji "Granice psihologije" kako bi čovječanstvo reagovalo kad bi konačno naišlo na vanzemaljski oblik života.

Poznate ličnosti koje su svojevremeno govorile o mogućnosti takvog iskustva nisu bile optimistične.

Karl Sagan je u svom čuvenom romanu "Kontakt" naveo da bi susret sa vanzemaljskom civilizacijom doveo do haosa u kojem bi, osim niza pozitivnih reakcija čovječanstva, podivljali mnogi fundamentalistički pokreti.

Fizičar Stephen Hawking smatra da čovječanstvo ne bi moglo preživjeti susret sa civilizacijom koja je toliko naprednija da je sposobna za međuzvjezdane letove.

Analiza mogućeg ponašanja ljudi pri susretu sa vanzemljaskim oblicima života govori da bi čovječanstvo, koje je rastrzano nacionalizmima, rasizmima, ksenofobijom, vjerskom isključivošću i ratovima, većinom bilo - oduševljeno.

Medijski izvještaji o mikrobima sa kometa ili pronalasku eventualno nastanjivih planeta pokazuju da su reakcije bile veoma pozitvine.

Takođe, izvršena su testiranja 500 ljudi na vijesti o vanzemaljskim oblicima života.

"Moguće je da nam se naprosto sviđa ideja da nismo sami u svemiru. To bi nam dalo odgovor na pitanje ko smo i kakvo nam je stvarno mjesto u kosmosu", navodi šef studije Michael Vernum, objašnjavajući veliko interesovanje ljudi o temi vanzemaljskog života.

Međutim, reakcije čovječanstva na pojavu inteligentnih stvorenja u armadi ratnih letjelica nad Zemljom sigurno ne bi bile pozitivne, smatra Vernum.

Zadnje dodane