Slušajte uživo:

Online radio UM

Gledajte uživo:

Radio u bojama

Slušajte uživo:

Radio Otvorena Mreža

ŠALTER IZVJEŠTAJ: Gotovo. Ali tek počinje!

02. 01. 2017 - 10:16
|
|
by otvorena mreža
|
foto: udrimuski.ba

U novembru 2016. godini prije sam očekivao poziv sa biroa za zapošljavanje (ko je na birou, zna koliko se to rijetko dešava) nego od nekadašnjeg radijskog urednika Adija Sarajlića. Nakon što mi je obznanio dio svojih planova, a i pozvao me da se pridružim novoj ekipi na Radiju Otvorena Mreža, osjećao sam da se ponovo dešava nešto novo, ali na potpuno drugom nivou. Adi i ja smo posljednji put sarađivali 2010. godine, kada je ugašen Radio 202. Planirano je da se emisija koja mi je ponuđena na vođenje i uređivanje zove Šalter, a koncept je bio poznat - rješavanje administrativnih i birokratskih zavrzlama građana. Dali su mi odriješene ruke, veću moć, ali i odgovornost - ovaj put me sluša cijela Bosna i Hercegovina.

Moj prvi i najteži zadatak je zapravo onaj koji nikad neće biti zadovoljen, ispunjen i/ili odrađen do kraja - ubijediti slušatelja Mreže da Šalter zaista čini razliku. Toliko smo ispijeni sistemom koji je dizajniran da građanstvo ove države drži u zamci da je ponekad nemoguće, koliko god optimistični bili, pomisliti da je situacija, malo je reći, bezizlazna. No poziv na 033/861436 i 033/861437 zaista čini razliku.

Slušatelj Radislav je imao dva matična broja. Država mu je izbrisala prvi i ostavila drugi, napravivši mu haos sa dokumentima, samim tim prekršivši i svoje vlastite zakone, odnosno Zakon o jedinstvenom matičnom broju. U članu 28 ovog zakona navedeno je da ukoliko nadležni organ pogrešno dodijeli licu dva ili više JMB-a, prvi dodijeljeni JMB je važeći, a ostali se poništavaju.

Radislav se pitao kako da uskladi podatke unutar svojih dokumenata. Za početak smo imali problem utvrditi ko je zapravo odgovoran za JMBG. Kada smo dokazali da je nadležni organ lokalni MUP, zvali smo njih, te smo preko te konekcije saznali ime osobe kojoj se Radislav može obratiti da bi riješio svoj problem sa jedinstvenim matičnim brojem i dokumentima. 

Rezultat? Nakon samo jednog poziva, Radislav je dobio svoj stari matični broj nazad, a dokumenti su mu ispravljeni. 

Gospodin iz Konjica koji je bezuspješno godinama pokušavao ostvariti pravo na mirovinu koju je zaradio radeći u Hrvatskoj obratio nam se jer nije mogao stupiti u kontakt sa osobom iz PIO MIO sjedišta u Mostara koja je bila zadužena za njegov slučaj. Takav status trajao je nekoliko godina. Mi smo pokušavali danima i dešavalo nam se isto, ali smo na kraju uspjeli dobiti sasvim drugu osobu koja nas je saslušala.

Rezultat? Predmet našeg slušatelja ponovo se razmatra i stvari su se krenule odvijati svojim tokom.

Meni jedan od najdražih slučajeva bio je onaj slabovidnog lica iz Sarajeva koje se interesovalo da li njegova supruga i kćerka mogu nastaviti biti zdravstveno osigurane nakon njegove eventualne smrti. On prima naslijeđenu penziju od svog oca. Sarajevski PIO MIO zvali smo danima, svaki od jedanaest fiksnih brojeva prijavljenih na njihovoj adresi Ložionička 2. U jednom trenutku izgubili smo volju da uzaludno pokušavamo dobiti PIO MIO u Sarajevu, pa smo nazvali mostarsko sjedište. U Mostaru u uredu za odnose sa javnošću pojasnili smo uposlenici problem našeg slušatelja, na šta je ona rekla da se trebamo obratiti pravnoj službi i da ćemo odgovor sigurno dobiti. Dala nam je dva telefonska broja.

Na jednom broju javila nam se gospođa koja nam se nije predstavila. Da dosadnu i dugu priču učinim kraćom i uzbudljivijom, gospođa je pokušala da nas ubijedi da nismo na pravoj adresi i da naš predmet moramo podnijeti u sarajevski PIO MIO. Na samom kraju, nakon što sam joj nekoliko puta objasnio da nam treba uopšteni pravni savjet i da se ne radi o specifičnom slučaju, te tražio njene podatke, spuštena nam je slušalica.

Nepristojnost te osobe pokrenula je lavinu poziva, a jedan od njih sa nama je uspostavila osoba čiji roditelj radio u PIO MIO u Sarajevu. Putem tog roditelja saznali smo odgovor na pitanje našeg slušatelja. Nije bilo teško osjećati se predivno tog dana. Radio Otvorena Mreža i slušatelji su sarađivali i solidarno došli do rješenja, čak i kada su snage državne uprave uradile sve što je u njihovoj moći da nas osujete.

Pred nama je zaista dug put. Više od dvadeset krupnijih i sitnijih rješenja ponuđena su u program. Danas smo zvali Službu za zapošljavanje Kantona Sarajevo i kada sam se predstavio, čuli smo kako naša sagovornica šapće drugoj: "Ovo su oni što puštaju direktno u program!" Ne grizemo, ali nam je drago što naš lavež donekle utjeruje strah u kosti. Psa se neće bojati oni znaju šta psu treba ni oni koji rade sve što je u njihovoj moći da ne ozlijede njega ili stanovnike kuće koju on čuva. 

Sigurno ste primijetili da sam kroz cijeli ovaj tekst, ali i one ranije pisao u množini, te govorio kako mi radimo na pronalasku rješenja. Jasno je svima da Šalter svojim pozivima kreiraju slušatelji, ali bilo bi sasvim nepravedno reći da sam isključivo ja odgovoran za naše dosadašnje uspjehe (neuspjehe ću pripisati isključivo sebi, molim kolege da ne zamjere). Od ton majstora Seje, Emira i Alije, pa do kolegica i kolega Darke, Džane, Nine, Adija i svih ostalih, mi smo tim koji će se i u narednoj 2017. godini truditi da na što bolji način da odgovore na sva vaša pitanja, ali i pomogne promjeni svijesti kod ljudi koji treba da služe narodu, a ne obrnuto.

Sedmica je gotova. Mjesec je završio. Čak i godina. Ali tek je počelo... čujemo se u ponedjeljak!